Hyundai Eko-Mobilitede Otuzuncu Yılını Kutluyor.

Hyundai Eko-Mobilitede Otuzuncu Yılını Kutluyor.
  • 16.06.2020
  • Hyundai Motor Company, çevre dostu araçların geliştirilmesinde 30 yıldır başrol oynuyor.
  • Hyundai, 90’lar ve 2000’lerdeki hidrojen yakıt hücreli araçlarıyla da pek çok ilke imza attı.
  • Ayrıca, ürün gamının dörtte üçünden fazlasında elektrikli modellere yer vererek öncü rol oynuyor.

 

Hibritlerden hidrojen yakıt hücresine kadar, otuz yıldır çevre dostu araçların geliştirilmesinde en ön sırada yer alan Hyundai, bu yöndeki gelişimini ve iddiasını her geçen gün artırıyor. Otomotiv endüstrisine çevre dostu modeller üreterek özellikle gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmak isteyen Hyundai, sürdürülebilirlik açısından da ciddi adımlar atıyor.

Elektrikli ve hibrit modellerdeki popülerlik her ne kadar son 10 yılda artsa da Hyundai, ilk full elektrikli Sonata modelini 1991 yılında görücüye çıkarmıştı. Saatte 70 km/s hız ve o zamanın teknolojisiyle 60 km menzile sahip Sonata EV’nin haricinde birkaç alternatif yakıtlı model daha üreten Hyundai, 1994 yılında ise Scoupe baz alarak geliştirdiği konseptiyle tam 140 km’lik bir menzile ulaşmıştı.

 

Hyundai, 1995 yılında Güney Kore’nin Namyang kentinde bulunan Araştırma ve Geliştirme Merkezi’nin açılmasıyla birlikte EV modellerinin ilerlemesinde daha da büyük bir adım attı. Pil teknolojisini geliştiren Hyundai, nikel metal hidrit pillerle donatılan Accent EV modeliyle 390 kilometrelik oldukça uzun bir menzile ulaştı. Bu menzil, günümüz teknolojisinde bile oldukça önemli bir değer anlamına geliyor.

Milenyum olarak adlandırılan 2000’lerin başlarında, çevre ile ilgili kaygılar daha fazla artmaya başladı ve üreticiler zorunlu olarak alternatif yakıtlı modellerin üretilmesine ağırlık verdi. Hyundai de 1998 yılında hidrojenli araçları geliştirmeye başlamış ve 2000 yılında ilk prototip yakıt hücreli otomobili olan Santa Fe FCEV’i tanıtmıştı. Konsept otomobil, 350 barlık bir hidrojen deposuna sahip ilk FCEV olarak önemli bir yere sahipti. Hyundai Santa Fe FCEV, tam dolu depoyla 230 kilometrelik bir menzile ulaştı. Bu değerler 20 yıl önce etkileyici olsa da hidrojen altyapı eksikliği nedeniyle seri üretim bandına ne yazık ki çıkamadı. Hyundai, 2004 yılında ise Tucson FCEV konsept modelini Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarmış ve menzili de 300 km’nin üzerine taşımıştı.

 

Hyundai, ilk seri üretim elektrikli otomobili olan BlueOn’u ise Eylül 2010’da Seul’de tanıttı. Hyundai i10 temelli olan araç, 140 kilometre menzile ve 130 km/s azami hıza sahipti. Bu modelden sonra 2011 yılında da Sonata Hybrid’i satışa sunan marka, ilk defa Blue Drive lityum polimer pillere yer verdi ve günümüz hibrit teknolojisine resmi olarak giriş yaptı.

 

Hyundai Motor Company, Amerika ve Avrupa’da oldukça popüler olan ix35 (Tucson) modelinde de Fuel Cell Hidrojen teknolojisine yer verdi ve dünyada seri olarak üretilen ilk hidrojen yakıt hücreli araç oldu. Hyundai’nin 2013 yılında ürettiği ix35 FCEV, 100 kW güç çıkışına ve 5.64 kg hidrojen içeren bir yakıt deposuna sahipti. Aracın hızlı yakıt ikmali süresi, 600 kilometrelik sürüş menzili ve sıfır CO2 emisyonu gibi avantajları birleştiğinde ortaya muazzam bir çevre dostu otomobil çıkmıştı. Bu önemli modelden sonra 2016 yılında da IONIQ ailesini satışa sunan Hyundai, hibrit, plug-in hibrit ve tam elektrikli kullanım özelliklerini model ve kasa tipi ayırmaksızın tek bir gövde de sunan ilk marka oldu. Bu önemli modelle birlikte Avrupa pazarında payını hızla artıran Hyundai, Amerika’da da tüketicilerin ilgi odağı oldu.

 

Hidrojenli otomobiller teknolojisinde zirveyi zorlayan Hyundai, 2018 yılında da NEXO FCEV modelini satışa sunarak büyük bir sükse yaptı. Hyundai NEXO, bir depo hidrojenle birlikte tam 666 km menzile ulaşarak hem çevre hem de yakıt ekonomisinde oldukça önemli bir yol katetmiş oldu. Aynı yılın son aylarında KONA modelinin tam elektrikli versiyonunu da satışa sunan Hyundai, B-SUV segmentinde ilk defa elektrikli modele yer veren marka oldu.

 

Bu alandaki gelişimini ve iddiasını yeni modelleriyle de sürdürmek isteyen Hyundai, 2020 yılında ise 30 yıllık deneyimini Yeni Santa Fe modeliyle kutluyor. Avrupa ve Amerika pazarındaki satışlarını artırmak isteyen Hyundai, özellikle hibrit ve plug-in hibrit versiyona sahip Santa Fe ile tüketicilerin ilgi alanına girmeyi hedefliyor. Yeni Santa Fe, tamamen yeni, üçüncü nesil Hyundai araç platformuna dayanan ilk Hyundai SUV’u olacak. Yeni platform, performans, yol tutuşu, yakıt verimliliği ve güvenlikte önemli gelişmeler sağlıyor.

 

Hyundai, aralarında Yeni Santa Fe’nin de olduğu yeni modellerle birlikte 2025 yılına kadar, ilk üç elektrikli araç üreticisinden biri olmayı hedefliyor.

 

Koca: İstanbul’daki vaka sayısı Türkiye genelinin yüzde 40’ına ulaştı
Sağlık Bakanı Koca, toplantıyla ilgili açıklamalarında “Devam eden artışa karşı alınacak tedbirleri kararlaştırdık. İstanbul’da vaka sayısı Türkiye genelinin %40’ına, Ankara’nın 5...
Kumar baronu Bulut Akacan’ın adamları davadan önce firar etti
TV 100, Kıbrıs’taki kirli kumar düzeninin çarklarını ortaya dökmeye devam ediyor. TV 100, son haberinde, Bulut Akacan’ın birlikte yargılandığı 2...
Keten kardeşlere ‘Mermiler az mı geldi’ soruşturması
İstanbul’da, Şişli Belediyesi İmar ve Şehircilikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Cemil Candaş cinayeti davasında yaşanan mermili polemiğe savcılık el koydu. Geçen...
İstanbul Bilişim’de milyonlarca liralık vurgunun arkasında ‘Hayali ihracat profesörü’ çıktı
Parasını aldığı halde ürününü göndermediği 50 bin mağdur ile gündeme gelen İstanbul Bilişim’in konkordato davasında önceki gün iflas kararı verildi. İstanbul Bilişim’in birçok...
AKSAKAL: “Ülke Ekonomisi Entübe Olmuştur.”
DSP Genel Başkanı sayın Önder AKSAKAL, Hazine ve Maliye Bakanı Berat ALBAYRAK’ın açıkladığı Yeni Ekonomik Program hakkında görüşlerini açıklayarak “Açıklanan Yeni...
Civils Arméniens abattus pendantleur sommeil: 13 morts et 52 blessés
Bien que L’Azerbaïdjan et L’Arménie aient convenu d’un cessez-le-feu après la réunion de Moscou, les forces arméniennes continuent leurs attaques....
Kürt Ahmet Kimdir? ALAATTİN ÇAKICI. Sedat Peker  yeraltı dünyasın da anlaşma yapıldı babalar arasında neler oluyor
Tüm siyasi çevreler ve iş adamları bu olayı konuşuyor. Yer altında yeni dizayn ediliyor ve Türkiye de bundan sonra anlaşmalar...
Yine aynı senaryo bunlara kimse dur diyemiyor kim yol veriyor bunlara
İkinci el araç satışında senetli-yemekli dolandırıcılık İzmir’de yaşayan ve otomobilini internet siteleri üzerinden satışa sunan 30’u aşkın kişi aynı yöntemlerle...
Coronavirus nightmare in the world and Europe will be in winter 2021.1 deaths from 3 months of the month. Every day you will find 500 in different countries
coronavirus (Kovid-19) will not forgive mankindIn Europe, deaths will increase, which will increase the course of the new type of...
Dünyada ve Avrupa’da koronavirüs kâbusu kışın olacak 2021.1 ayın 3 ay arası ölümler. Her gün ayrı ülkelerde 500 bulacak
koronavirüs (Kovid-19) insanoğlunu affetmeyecek koronavirüs (Kovid-19) hastalığına yakalanan kişiler kurtulduklarını zannetmesin 2021.1 ayın 3 kışın soğuklarda bu hastalık tetikleyecek ve...
Yargı SÖZCÜ gazetesi muhabirlerine tatil cezası vermiş bize ne
Sözcü gazetesi yazarları ve yöneticilerini sözde “FETÖ’ye bilerek ve isteyerek yardım” suçundan 27 Aralık 2019 tarihinde İstanbul 37. Ağır Ceza...
Mustafa akıncının Rumlara sunduğu harita…
Akıncı ya göre pembe renkli yer KKTC’ye kalacakmış Kıbrıs halkı kendi kaderini kendi eliyle intihar etmesin Mustafa Akıncı  dikkat edin...
Gaziosmanpaşa ak partide önümüzdeki dönem kim ilçe Başkanı olur
TÜRKİYE GENELİ İLÇELERDE BAŞKAN ADAYLARI ARASINDA YARIŞ VAR HERKES ŞANSINI DENEYECEK HALKA YAKIN OLAN İLÇE BAŞKANI OLACAK Şimdi Gelelim Gaziosmanpaşa...
Son günlerde sokakta ak parti ilçe başkanı kim olacakmış mış da bize ne
Başı boş insanlar siyaset yapıyor efendim ilçe kongresi olacakmış da ilçe başkanı kim olacakmış O olacakmış bu olacakmış im olursa...
Nerede lo bunlar koyuya mı düştü Gaziosmanpaşa da muhalefet yok
Bunlar kendileri saz davul zurna çalıyorlar kendileri oynuyorlar Seçimlerde meydanlar da astıkları kestikleri her şey güzel olacak diyenler nerdeler gören...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ