DOLAR

34,3579$% 0.02

EURO

37,4555% 0.08

STERLİN

44,5739£% 0.05

GRAM ALTIN

3.019,60%-0,09

ONS

2.736,15%-0,04

BİST100

8.663,88%-2,49

3,1 Milyon Kişi Daha Raylı Sistemden Yararlanabilecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Halkalı-Ispartakule etabındaki TBM-1 Işık Görme Töreni’nde önemli açıklamalar yaptı.

BHA

Bakan Uraloğlu, bu proje ile İstanbul’u Halkalı İstasyonu’ndan Çerkezköy ilçesine, oradan da Kapıkule Hattı’na entegre edeceklerini belirtti.

Halkalı-Çerkezköy Hattı, Marmaray’ın devamı niteliğinde olacak ve Halkalı’dan sonra banliyö hattı olarak hizmet verecek.

TBM-1 tünelinin tamamlanmasıyla Ispartakule, Esenyurt ilçesi ve Bahçeşehir semtindeki 3,1 milyon kişi İstanbul’un raylı sistem ağına kavuşacak.

Bu proje sayesinde, bölge halkı Marmaray üzerinden Halkalı-İstanbul Havaalanı Hattı’na, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı’na ve Söğütlüçeşme İstasyonu’nda metrobüse kolayca ulaşabilecek.

 

Bakan Uraloğlu, İpek Demiryolu Projesi’nin hayata geçirilmesinin en öncelikli uluslararası projelerinden biri olduğunu vurguladı.

Halkalı – Ispartakule – Çerkezköy – Kapıkule Hızlı Tren Hattı, toplam 229 kilometre uzunluğunda olup üç etapta tamamlanacak.

“TBM-2 Tünelimizin Kazı Çalışmalarında Yüzde 80 Oranında İlerleme Kaydettik”

Bakan Uraloğlu, tüm etapların tamamlanmasıyla mevcut hat kapasitesinin 4 kat artacağını ve yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8,5 saatten 3,5 saate düşeceğini belirtti.

Halkalı-Ispartakule etabında 6,4 kilometre çift tüp TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet aç-kapa tünel ve 1,38 kilometre açık hat olmak üzere toplam 8,4 kilometrelik yeni demiryolu hattı inşa ediliyor.

TBM-1 Tüneli’ndeki kazı çalışmalarının tamamlandığını ve TBM-2 Tüneli’ndeki kazı çalışmalarında ise yüzde 80’lik bir ilerleme kaydedildiğini bildirdi.

“Halkalı-Ispartakule Etabı Genelinde Yüzde 74 İlerleme Sağlandı”

Halkalı-Ispartakule etabının genelinde yüzde 74’lük bir ilerleme sağlandığını belirten Uraloğlu, çalışmaları 2025 yılının sonunda tamamlamayı hedeflediklerini açıkladı.

Bu etabın tamamlanmasıyla İstanbul, Halkalı İstasyonu’ndan Çerkezköy ilçesine ve oradan da Kapıkule Hattı’na yolcu ve yük hizmetleri sağlayacak şekilde entegre edilecek.

Halkalı-Çerkezköy Demiryolu Hattı, ulusal demiryolu ağının önemli bir parçası olacak ve Marmaray’ın devamı olarak banliyö hattı gibi hizmet verecek.

“Esenyurt ve Bahçeşehir’deki Vatandaşlar İstanbul’un Raylı Sistem Ağına Kavuşacak”

Bakan Uraloğlu, TBM-1 Tüneli ile Halkalı’dan Ispartakule’ye ulaşım sağlanacak ve Ispartakule ile Esenyurt ilçesi ve Bahçeşehir semtindeki vatandaşlar İstanbul’un raylı sistem ağına kavuşacak.

Böylece, bu bölgedeki 3,1 milyon kişi Marmaray üzerinden Halkalı İstasyonu’nda bulunan YHT ve Halkalı-İstanbul Havaalanı Hattı’na, Ataköy-İkitelli-Olimpiyat Metrosuna, Bakırköy-Bağcılar-Kayaşehir Metrosuna, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı’na, Yenikapı-Atatürk Havalimanı, Yenikapı-Kirazlı ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Hatlarına, Metrobüse, Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosuna, Üsküdar-Ümraniye-Samandıra Metrosuna, Bostancı-Dudullu Metrosuna ve Gebze İstasyonu’na ulaşabilecek.

“Bahçeşehir, Çatalca İstasyonlarını da İnşa Ederek Çerkezköy’e Ulaşacağız”

Bakan Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Hattı’nın tamamlanmasıyla Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ringi ile Halkalı ve Gayrettepe İstasyonları arasında seyahat eden yolcuların seyahatlerini 57 dakikada tamamlayabileceklerini belirtti.

Ispartakule’den devam eden 67 kilometrelik hat üzerinde Bahçeşehir ve Çatalca İstasyonları inşa edilerek Çerkezköy’e ulaşım sağlanacak.

“Bin 83 Metre Uzunluğundaki 2 Viyadüğün İnşasını Tamamladık”

Bakan Uraloğlu, Halkalı – Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın 3 etapta tamamlanacağını ve en uzun etabı olan 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy hattının finansmanında Avrupa Birliği fonunun kullanıldığını belirtti.

Toprak, kazı ve dolgu çalışmalarının tamamlanma aşamasında olduğunu ve toplam bin 83 metre uzunluğundaki 2 viyadüğün inşasının tamamlandığını bildirdi.

8 adet aç-kapa tünelinin 6’sının, 30 demiryolu köprüsünün 27’sinin, 52 alt geçidin 51’inin, 59 üstgeçitten 54’ünün ve 177 menfezden 165’inin tamamlanmasıyla proje kapsamındaki sanat yapılarının büyük çoğunluğu tamamlanmış oldu.

“4 Yeni İstasyon Binası İnşa Ediliyor”

Proje kapsamında Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binası inşa ediliyor.

Kapıkule-Çerkezköy etabında yüzde 88’lik bir fiziki ilerleme sağlandığını ve bu etabın çalışmalarının da 2025 yılının sonunda tamamlanmasını hedeflediklerini belirtti.

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi’nin Avrupa Birliği ile iş birliği içerisinde hayata geçirildiğini ve bu proje ile Türkiye ve Avrupa Birliği arasında önemli bir iş birliği örneği sergilendiğini belirtti.

Bu hattın sadece yolcu ve yük taşımayacağını, aynı zamanda bölgenin ekonomik kalkınmasına da büyük katkı sağlayacağını vurguladı.

“Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden Geçecek Demiryolu Projesine Yoğun İlgi”

Bakan Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi kapsamında Irak’taki FAV Limanı’ndan Londra’ya kadar kesintisiz ulaşım sağlamayı hedeflediklerini hatırlattı.

Geçtiğimiz hafta Bağdat’ta yapılan Kalkınma Yolu Projesi 2. Bakanlar Konseyi Toplantısı’nda proje kararlılığını teyit eden bir Mutabakat Deklarasyonu imzalandığını belirtti.

Kalkınma Yolu Projesi’nin en önemli güzergâhlarından biri olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek demiryolu projesine uluslararası kredi kuruluşlarının yoğun bir ilgisinin olduğunu belirtti ve özellikle Dünya Bankası’nın bu projeye büyük ilgi gösterdiğini söyledi.

2025 yılının ilk aylarında bu projenin yapım sürecine başlamak için somut adımlar atmayı hedeflediklerini açıkladı.

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören coğrafi konumunun ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demiryollarında yeni bir çağ başlattıklarını belirtti.

2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğuna yaklaşık 3 bin kilometre daha eklenerek toplam 13 bin 919 kilometreye çıkarıldığını belirtti.

Ankara merkezli yüksek hızlı tren ağının oluşturulması hedefi kapsamında Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hatlarının yapım çalışmalarına devam edildiğini belirtti.

Kars-Aralık-Iğdır-Dilucu Demiryolu Projesi ve Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesinin ihalelerinin yapıldığını ve yapımlarına en kısa zamanda başlanacağını açıkladı.

Delice-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nın Delice-Çorum arasının ihalesinin yakında yapılacağını belirtti.

2053 yılı hedefleri doğrultusunda demiryolu hat uzunluğunu 28 bin 600 kilometreye yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bir Haftada 3 milyon 8 bin 247 araç denetlendi

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.