DOLAR

38,1588$% 0.3

EURO

43,6101% 1.61

STERLİN

50,0663£% 1.39

GRAM ALTIN

3.957,73%2,27

ONS

3.236,86%1,97

BİST100

9.380,95%0,45

İmsak Vakti a 02:00
İstanbul HAFİF YAĞMUR
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Kemal Sunal ve Şener Şen’in unutulmaz performanslarıyla süslenen Davaro filmi, 1981 yılında Arnavutköy’e bağlı Boğazköy meydanında çekilmiş. Filmdeki vuruşma sahnesi, köyün geleneksel dokusunu ve atmosferini yansıtarak izleyicilere unutulmaz bir deneyim sunmuştu.
Ayrıca, Kemal Sunal’ın başrol oynadığı Doktor Civanım filmi de 1982 yılında Boğazköy’de çekilmiş. Bu filmde köy halkının figüran olarak yer alması, hikâyeye ayrı bir sıcaklık ve gerçeklik katmıştı.
Boğazköy’ün bu tür filmlere ev sahipliği yapması, Türk sinemasının köy yaşamını ve kültürünü yansıtma çabalarının güzel bir örneği.

Kartal Tibet’in yönetmenliğini yaptığı 1981 yapımı Davaro filmi, Türk sinemasının unutulmaz eserlerinden biridir. Filmde, Almanya’da çalışarak istediği parayı kazanan Memo’nun köyüne dönüşü ve sözlüsü Cano ile evlenme hayali anlatılır. Ancak Memo’nun ailesi ve köy halkı, babasının katili olan Sülo’yu öldürmesini bekler. Memo ise insan öldürmek istemez ve Sülo ile birlikte köy halkını kandırarak sahte bir ölüm planı yapar.
Film, komedi ve dram unsurlarını ustalıkla bir araya getirirken, Kemal Sunal ve Şener Şen’in performanslarıyla izleyicilere unutulmaz anlar sunar. Memo’nun köydeki kan davası ve Sülo ile yaşadığı maceralar, hikâyeyi hem eğlenceli hem de düşündürücü kılar.

Almanya’ya çalışmaya giden Memo, istediği parayı kazanıp köyüne döner ve sözlüsü Cano’yla evlenmek ister. Memolar’ın kan davalı olduklar Sülo da hapisten çıkarak karısı Ayşo’nun yanına gelir. Bunu duyan Hamo, düğünü durdurur ve oğlu Memo’nun, Sülo’yu öldürmesini ister. Ancak, Memo buna pek yanaşmaz.
Öldürüleceğini anlayan Sülo, Memo’ya bir teklifte bulunur. Memo’nun kendisini öldürmemesi durumunda köyden uzaklaşacağını söyler. Evlenmek için başka çaresi kalmayan Memo, Sülo’nun planını kabul eder ve köy meydanında Sülo’yu yalandan vurur. Köy halkı da bu numaraya inanır.
Daha sonra dağdaki bir eşkıyanın yanında tekrar karşılaşan Memo ve Sülo yine birbirine düşer. Eşkıyanın altınlarını gören Sülo’nun iştahı kabarır ve şehirde kalmaktan vazgeçer.

Memo’nun kan davalısı vardır ve töreden dolayı birini öldürmesi gerekmektedir. Kendisi öldürmek istememesine rağmen çevresinden çok fazla baskı görmektedir. Öldürmek istemeyip değerlere karşı çıktığı için toplumdan dışlanmaktadır. Yaşadığı ortam geleneksel bir yapıdadır ve bu yapıda düzenin işleyişi önemlidir ve değerlere karşı gelinmesi kabul edilemez. Filmde, Memo’nun annesi o kişiyi öldürmediği sürece evlenmesini kabul etmez ve aynı zamanda buna en çok tepkiyi ağa göstermektedir çünkü kurallardan taviz verilmesinin ona zararlı olacağını bilmektedir. Geleneksel toplumda amaç, değerlerin korunmasıdır ve düzenin devamlılığı için değerler korunmalıdır. Davaro filminde, bu değer korunmasının önemliliği vurgulanmaktadır

Haber Kıymet Taylan

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kant ve Besmele

HIZLI YORUM YAP