DOLAR

34,2513$% -0.1

EURO

37,0714% 0.21

STERLİN

44,4804£% 0.38

GRAM ALTIN

3.014,27%0,74

ONS

2.740,58%0,94

BİST100

8.899,18%2,12

Marka ve Liderlik Zirvesi'nde önemli mesajlar

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Uluslararası Marka ve Liderlik Topluluğu tarafından düzenlenen “Marka ve Liderlik Zirvesi” geniş bir katılımla gerçekleşti.

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesinin, tüm sektörlerde iş yapma biçimini değiştirdiğini ve dünyadaki sınırları ortadan kaldırdığını vurguladı. “Dijitalleşmenin sunduğu fırsatları, katma değerli üretim ve markalaşma ile değerlendirmeliyiz” dedi.

Baran, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Uluslararası Marka ve Liderlik Topluluğu tarafından düzenlenen “Marka ve Liderlik Zirvesi”nde konuşmacı olarak yer aldı. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi 100. Yıl Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen etkinliğe, üniversitenin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fırat Purtaş, Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yasemin Benli, Bölüm Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Özlem Çatlı, ATO İdea Genel Müdürü Gaye Yardımcı, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Baran, konuşmasında dünyanın dördüncü sanayi devriminin etkisiyle hızla değiştiğini belirterek, “Dijitalleşme, üretim ve tüketimde yeni kriterler getirdi. Markalaşma artık çok daha önemli hale geldi ve devasa bir ekonomi barındırıyor. Dijitalleşmenin getirdiği yenilikleri katma değerli üretim ve markalaşmayla fırsata çevirmemiz gerekiyor” şeklinde konuştu.

DÜNYANIN EN DEĞERLİ MARKALARINI ÇIKARACAK POTANSİYELİMİZ VAR

Baran, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in her yıl açıkladığı dünyanın en değerli 500 markası listesine dikkat çekerek, listede Türk markasının bulunmamasını eleştirdi. “Ülkemizin potansiyelini göz önüne aldığımızda, bu listede yer almamamız kabul edilemez. Dünyanın en değerli markalarını çıkaracak potansiyelimiz var. Yıllardır yükte ağır, pahada hafif ihracat yapıyoruz. Dışarıya sattığımız ürünlerin kilogram fiyatı ortalama 1,5 dolar seviyesinde. Türkiye’yi dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına yerleştirmek için bu rakamı yükseltmemiz, markalaşmamız gerekiyor” dedi.

Baran, aynı kuruluşun Türkiye’nin en büyük 125 marka şirketini listelediğini ve bu şirketlerin toplam değerinin 14,7 milyar dolar olarak belirtildiğini ifade etti.

MARKA VE LİDERLİK AYRILMAZ KAVRAMLAR

Baran, marka ve liderliğin birbirinden ayrılmaz iki kavram olduğunu vurguladı. “Günümüzde, en kaliteli ürünü, en uygun fiyatla üretseniz bile, tüketicinin ruhuna dokunacak bir unsur kullanmadan büyük bir etki oluşturamıyorsunuz. Bu nedenle, birbirini destekleyen bu iki kavramı birlikte ele almak gerekiyor. Marka ve liderlik, günümüzde yalnızca ticaretin değil, toplumsal dönüşümün de en temel yapı taşları haline geldi. Bir markanın gücü, yalnızca sunduğu ürün ve hizmetlerden değil, aynı zamanda temsil ettiği değerlerden, vizyonundan ve liderlik anlayışından geliyor. Güçlü bir liderlik anlayışı, bir markayı sadece başarıya götürmekle kalmıyor, aynı zamanda toplumun ekonomik ve sosyal dokusunda da etkili oluyor” dedi.

Baran, iyi bir lider olmanın, işini sevgi ile yaparak, sabır ve sebat göstererek mümkün olabileceğini sözlerine ekledi.

Baran’ın konuşmasının ardından Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fırat Purtaş, Baran’a katılımlarından dolayı teşekkür plaketi takdim etti.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

TUSAŞ'taki teröristin kimliği belirlendi

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.