Ticaret Bakanlığı, fenomenlere ceza yağdırdı

Ticaret Bakanlığı ise markalarla iş birliği yapmadan 'örtülü reklam' yapan sosyal medya fenomenlerini ve influencer'ları yakından takip ediyor.

ANKARA-BHA

Sosyal medya platformlarının giderek daha büyük bir etkiye sahip olmasıyla birlikte, markalar ürünlerini tanıtmak için fenomenlerle iş birliği yapmayı tercih ediyor. Bu fenomenler, genellikle ürünleri doğal bir şekilde günlük hayatlarına entegre ederek tanıtıyorlar.

Ancak Ticaret Bakanlığı, markalarla iş birliği yapmadan "örtülü reklam" yapan sosyal medya fenomenlerini ve influencer'ları yakından takip ediyor. Dijital ortamlarda sosyal medya etkileyicilerinin yaptığı tanıtımlar, gıda takviyeleri, indirimli satışlar gibi birçok alanda inceleme konusu oluyor. Bazı paylaşımlarda, sağlık beyanları içeren ifadeler, klinik, hastane veya doktor gibi sağlık hizmetlerine yönlendirmeler, yasak ürünlerin tanıtımı, kozmetik ürün tanımını aşan ifadeler ve mevzuata aykırı takviye edici gıda reklamları gibi ihlaller tespit ediliyor. Ürün veya hizmetin tanıtımının reklam olduğunun açıkça belirtilmemesi durumunda "örtülü reklam" olarak kabul ediliyor ve bu kapsamda gelir elde eden fenomenlere idari para cezaları uygulanıyor.

Reklam Kurulu, tüketicilerin tüketim ve davranış kalıpları üzerinde büyük etkisi olan fenomenler üzerinden yapılan reklamlarla ilgili olarak yılın ilk 8 ayında 89 milyon 59 bin lira idari para cezası uyguladı. Geçen yıl mevzuata aykırı reklam yapan bir fenomen için uygulanan idari para cezası 347 bin 128 liraydı. Bu tutar 2024 yılı için yeniden değerleme oranında artırılarak 550 bin 59 liraya yükseltildi.