DOLAR

34,2504$% -0.05

EURO

37,2910% 0.13

STERLİN

44,5524£% 0.26

GRAM ALTIN

3.056,62%-0,46

ONS

2.778,04%-0,33

BİST100

9.000,57%-0,07

TUSAŞ saldırısında çalışanlar Hürjet'e siper oldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, UDHAM-ARUS Raylı Sistemler Zirvesi’nde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Türkiye dünya demiryolu araçları pazarından yılda 1 milyar dolar pay alıyor.Kalkınma Yolu demiryolu sanayisi ve pazarının gelişmesi açısından büyük bir fırsat. Koridor üzerinde işletme yapacak olan şirketlerin hat üzerinde kullanacağı yeni tren setlerinin ülkemizin firmaları tarafından yerli ve milli olarak yapılması en önemli hedeflerimizden biridir. Demiryolu işletmeciliğinin de bizim tarafımızdan yapılması noktasında çok ciddi bir gayret içerisindeyiz.” dedi.

ANKARA-BHA

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi Başkanlığı (UDHAM) ile Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri (ARUS) Kümelenmesinin ortaklaşa düzenlediği Raylı Sistemler Zirvesi’ne katıldı. Bakan Uraloğlu, zirvede yaptığı konuşmada, Cumhuriyet’in 101. yılını kutladı ve geçtiğimiz hafta TUSAŞ’a yönelik terör saldırısını kınadı.

Bakan, TUSAŞ çalışanlarının terör saldırısı sırasında gösterdiği fedakarlıktan bahsederek, “Saldırı sırasında Hürjet’in yöneticisi, ekibini güvenli bir hangara götürüyor ve sayım yapıyor. 3 kişinin eksik olduğunu fark ediyor. Hemen araştırmalar başlıyor ve 3 kişinin bir brandayla ikinci Hürjet’i örtmeye çalıştığını görüyorlar. Niye? Teröristler içeri girdiğinde Hürjet’e zarar vermesin diye. Bu bilinçle, Allah’ın izniyle yolumuzda hiçbir engel duramaz. Sizler gibi girişimciler olduğu sürece, Allah’ın izniyle yolumuza devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

“Hiçbir Güç Bizi Türkiye Yüzyılı Hedeflerimizden Döndüremez”

Türkiye’nin otomobil, haberleşme ve gözlem uydusu, savaş uçağı, helikopter, gemi, elektrikli tren gibi birçok ürünü yerli olarak üreterek tarihe geçtiğini belirten Bakan Uraloğlu, “Son 22 yılda yerli sanayimizi geliştirerek; savunma sanayi, makine, medikal, ulaştırma, elektrik-elektronik ve haberleşme sektörleri gibi birçok alanda yüksek teknolojiye sahip ürünlerle küresel bir üretici ve ihracat ülkesi haline geldik. Bu süreç, milletimizin kendi gücüyle yükselişinin, öz güveninin ve geleceğe olan inancının simgesi oldu.

Bu başarı, tüm Türkiye’nin ortak çabasıyla elde edildi. Bu yükselişi durdurmak isteyenler, milletimizin öz güvenini sarsmak isteyenler geçtiğimiz hafta savunma sanayimizin önemli kuruluşlarından biri olan TUSAŞ’a terör saldırısı düzenledi. Türkiye’nin gelecek vizyonunu teknolojiyi takip ederek ve entegrasyonu merkeze koyarak şekillendireceğiz. Bunu da araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla, inovasyon ve yenilikçilikle sağlayacağız.” dedi.

“Demiryolu Uzunluğumuzu 13 Bin 919 Kilometreye Yükselttik”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demiryollarını devlet politikası olarak ele aldıklarını vurgulayan Uraloğlu, “2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuzu; 2 bin 250 kilometresi YHT ve Hızlı Tren Hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre artırarak 13 bin 919 kilometreye yükselttik. Türkiye’yi Avrupa’nın 6., dünyanın 8. yüksek hızlı tren işletmecisi yaptık. Demiryolu ulaşım ağımızı geliştirirken bir diğer hedefimiz de dünyadaki gelişmeleri takip etmek ve yeni teknolojilerle donatılmış yerli demiryolu ve raylı ulaşım sistemleri sanayimizi geliştirmekti. Hamdolsun, devlet eliyle yapılabilecek her türlü yasal düzenlemeleri yapıp özel sektörün önünü açtık.” şeklinde konuştu.

“Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesinde Tasarım Çalışmalarını Tamamladık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı kuruluş olan TÜRASAŞ’ı, Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden birine dönüştürdüklerini söyleyen Uraloğlu, “Bugüne kadar uluslararası standartlarda lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri, yolcu ve yük vagonları, tren kontrol yönetim sistemi gibi birçok ürünü kendimiz üretiyoruz. Geçtiğimiz yıl ilk milli ve yerli elektrikli tren setlerimizi hizmete aldık. Saatte 160 kilometre hıza sahip Yeni Sakarya ismini verdiğimiz 3 setimiz şu an Adapazarı-Gebze arasında yolcu taşımacılığı yapıyor.

Yüzde 70 yerlilik oranı ile üretilen yerli ve milli sürücüsüz metro aracımızı da raylara indirdik. İlk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya başladık. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesinde de tasarım çalışmalarını tamamladık, imalat hazırlıklarına devam ediyoruz. Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi’nde de test ve sertifikasyon çalışmalarına devam ediyoruz.” dedi.

“Milli Banliyö Tren Seti Projesi İlk Setini Bu Yılın Sonunda Tamamlayacağız”

Bakan Uraloğlu, TCDD Taşımacılık için sipariş edilen 95 lokomotifin üretimi için seri üretim çalışmalarının devam ettiğini belirterek, “Üretim ve montaj aşamaları devam eden Milli Banliyö Tren Seti Projesi ilk setini bu yılın sonunda tamamlayacağız. Bu seti İZBAN, Marmaray, Başkentray ve Gaziantep’teki Gaziray’da kullanacağız. KARDEMİR, TCDD’nin desteğiyle uluslararası standartlarda hızlı tren rayları üretiyor. Ayrıca, KARDEMİR bünyesinde monoblok tren tekerleği üretimi de gerçekleştiriyoruz.” ifadelerini kullandı.

UDHAM Raylı Sistem Araştırmalarına Destek Verecek

Bakan Uraloğlu, daha fazla projeyle çalışmalara ivme kazandıracak yeni bir döneme girdiklerini belirterek, “9 Temmuz 2024 tarihli Resmî Gazete’de yayınlanan bakanlığımızın teşkilat ve görevlerini belirten 655 Sayılı KHK’nın 40. maddesi raylı sistemleri içerecek şekilde genişletilmiştir. Bakanlığımızın AR-GE destek sağlayıcısı UDHAM, daha önce sadece elektronik haberleşme, havacılık ve uzay teknolojilerine ilişkin araştırmalara destek sağlayabiliyordu. Bu mevzuata ‘Raylı Sistem ve Denizcilik Teknolojileri’ ibarelerinin eklenmesiyle; söz konusu sektörlere de destek verilmesinin önü açıldı. UDHAM ve ARUS iş birliğinde düzenlenen zirvemizin amacı da ülkemizde raylı sistem AR-GE projelerinin geleceğine yön vermek ve stratejik iş birliklerini sağlamaktır.” dedi.

UDHAM 5 Projeye 34 Milyon Lira Üzerinde AR-GE Destek Fonu Sağladı

UDHAM aracılığıyla bugüne kadar demiryolları özelinde haberleşme sistemleri üzerine 5 projeye 34 milyon lira üzerinde AR-GE destek fonu sağladıklarını hatırlatan Uraloğlu, “Artık, bojiden tekerlek setine, lokomotiften vagona, motordan rulmana raylı sistemlerle ilgili her unsur için yerli ve milli teknoloji geliştirme desteği sağlayabileceğiz. Şimdi Bakanlığımızın sağladığı AR-GE destekleri sayesinde raylı sistem firmalarımızın çok daha başarılı ve yenilikçi işlere imza atıp üretim yelpazelerini genişleterek uluslararası arenada ön sıralarda yer alacağına ve demiryolları sektöründe bir daha ithalattan bahsetmeyeceğimize inanıyorum.” ifadelerini kullandı.

Dünyada Demiryolu Araçları Pazar Büyüklüğü 63,3 Milyar Avro

Avrupa Demiryolu Endüstrileri Birliği’nin (UNIFE) bu yıl yayınladığı küresel demiryolu piyasası raporuna göre; demiryolu araçları pazar büyüklüğünün 63,3 milyar avroya ulaştığını vurgulayan Uraloğlu, “Bugün hem müteahhitlerimizin yurtdışında üstlendiği demiryolu altyapı projeleri hem de raylı sistem araçları üreticilerimizin ihraç ettikleri ürünlerle yılda yaklaşık 1 milyar dolar gelir elde ediyoruz. Bunun bizler için yeterli olmadığını ve daha büyük miktarlar kazanabilecek kapasitede olduğumuzu düşünüyorum. 63 milyar avro üzerinde olan demiryolu araçları pazarından daha fazla pay almak için çalışmalıyız. Demiryolu sanayindeki hedeflerimizi büyütmeli, hayallerimizin sınırlarını daha da genişletmeliyiz.” diye konuştu.

“2 Bin 94 Kilometrelik Güzergâhtaki Demiryolu Altyapımızı Geliştireceğiz”

Kalkınma Yolu hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, Irak’ta inşa edilen FAV Limanı’ndan Londra’ya kadar kara ve demir yolu ile Avrupa’nın her ülkesine kesintisiz ulaşım sağlayacaklarını söyledi. Ovaköy’den Edirne’ye kadar uzanan 2 bin 94 kilometrelik güzergâhtaki demiryolu altyapısını geliştireceklerini belirten Bakan Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

“Burada demiryolu sanayimizin ve pazarımızın gelişmesi açısından çok büyük bir fırsat doğduğunu görüyoruz. Bu noktada Kalkınma Yolu’nun hayata geçmesiyle bu koridor üzerinde işletme yapacak olan şirketlerin hat üzerinde kullanacağı yeni tren setlerinin ülkemizin firmaları tarafından yerli ve milli olarak yapılması en önemli hedeflerimizden biridir. Yarın Bağdat’a bir ziyaretimiz olacak. Öncelikle demiryolunun inşa edilmesi; sonrasında da demiryolunda koşacak setlerin ülkemizde yapılması ve işletmeciliğinin de bizim tarafımızdan yapılması noktasında çok ciddi bir gayret içerisindeyiz. Zaten, Türk firmaları kendilerine fırsat tanınması halinde neleri başarabileceklerini bugüne kadar hayata geçirdikleri proje, ürün ve eserlerle göstermişlerdir.”

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Esenyurt Belediyesi'ne kayyum atandı!

HIZLI YORUM YAP