34,5467$% 0.18
36,0147€% -0.62
43,3470£% -0.52
3.005,41%1,48
2.705,79%1,29
9.549,89%1,94
Kamu İhale Kanunu 04 Ocak 2002 tarih ve 4734 Sayılı Kanun ile TBMM’de kabul edildi ve 22 Ocak 2002 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi. Yasa yürürlüğe girdiğinde 3. Madde olan “ İstisnalar “ maddesi 6 fıkradan oluşmakta olup en önemli maddelerden birisiydi.
03 Kasım 2002 tarihinde yapılan seçimlerden sonra iktidara gelen AKP Hükümetinin ilk yaptığı icraatların başında Kamu İhale Kanununu değiştirmek oldu.Şu ana kadar Kamu İhale Kanunu’nda 60 kez Kanun değişikliği teklifi, 8 adet Kanun Hükmümde Kararname ve 198 kez de maddelerde değişik yapılmıştır.
2003 yılında başlanan bu değişikliklerin başında Kanunun 3. Maddesi olan ve 6 fıkradan oluşan “İSTİSNALAR “ fıkra sayısına yeni ilaveler yapılarak alfabede harf bırakmayıp artık yeni harfler aranmaya başlanmıştır.
Yapılan tüm bu değişiklikler kamu yararından daha çok iktidar partisine yakın yandaş şirketlerin yararına olduğu muhalefet ve kamuoyunca tartışılmaktadır.
Mesela 16 Mayıs 2018 tarihinde kabul edilen 7144 Sayılı Kanun ile 4734 Sayılı Kanunun 21. Maddesinin (b) bendinde değişikliğe gidilmiş ve yapılan bu düzenleme ile ilgili madde daha da ucu açık ve esnek hale getirilmiş ve idarelere geniş bir takdir yetkisi verilmiştir.
Böylece büyük ihaleler halk arasında yandaş şirket olarak bilinen CENGİZ İNŞAAT, LİMAK, KALYON, KOLİN ve MAKYOL vb. şirketlere 21/b kapsamında pazarlık usulü ile rahatlıkla verilmiştir. Böylece bu yandaş şirketler devletten enerji, ulaşım, sağlık, Hizmet Binası, Hastane, Köprü, Tünel Vb. her alanda Kamu İhalelerini alarak işlerini genişletmişlerdir.
Kamu İhale Kanunu gene değişiyor. Ak Parti İktidarı şimdide gene kendi genişlettiği istisnalar maddesini “EKONOMİDE REFORM “ adı altında daraltmaya başlayacak. Kendileri tarafından yamalı bohçaya çevrilen Kamu İhale Kanunu’nda yapılması düşünülen değişiklikler ise,
İktidar tarafından yapılacak olan bu 100 sayfaya yakın Kamu İhale Kanunu görüş alınmak üzere TOBB, TMMOB, TÜSİAD, TMB, TÜRMOB, MÜSİAD, TİSK gibi kuruluşlara gönderilerek görüş istenmiştir.
Ancak kendimin şahit olduğu bir olay aklıma geldi ve sizinle paylaşmayı özellikle istedim Çünkü bu AKP’nin tipik görüş alma tekniğidir.
AKP iktidarının o zamanki Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından düzenlenecek olan SSK, BAĞKUR ve EMEKLİ SANDIĞI’nın yerine alacak olan SOSYAL GÜVENLİK KURUMU (SGK) oluşturma kanun tasarısı ASMMO’ a görüş alınmak üzere gönderilmiştir. O zaman bende oda komisyon üyesi idim. 64 sayfadan oluşan kanun taslağı komisyon üyeleri olarak eski SSK Genel Müdürü olan merhum Sn. Kemal OKTAR, SMMM olan ve BAĞ-KUR uzmanı ve medya yorumcusu olan Sn. Ertan GİRİTLİOĞLU, ben (Nejdet DERİCİ) ve diğer arkadaşlar ile madde madde çalışmakta iken zamanın Başbakanı olan Sn. Recep Tayyip ERDOĞAN ekranlara çıkıp tasarı ile ilgili odalardan görüş istenmiş oluptasarı TBMM’ de görüşülmek üzere gönderildiğini açıklamıştır.Biz o açıklama yapıldığında hala çalışmalarımız devam etmekte olup henüz görüş bildirmemiştik.
Burada yapılan sadece kelime oyunu idi. “ Görüş İstendi. “ Pekalagörüşler alındı mı?
Kamu İhale Kanununda da durum farklı olmayacak. Sadece görüş isteniyor. Siz ister gönderin ister göndermeyin İmam bildiğini okuyor.
Vatana millete ve özellikle yandaş olan şirketlere hayırlı uğurlu olsun.
,
SAHTE YAŞAM